"לעגן משפטית התחלת בניה בעוד כשנה של 3000 יח"ד ב 6-7 מקומות"

כדי לדעת אם עוברים את בית המשפט צריך להיות במצב הזה. בעבר מצאו את הדרך לפסול מכרזים שחרדים השתתפו בהם אבל זה לא משהו שאי אפשר לסדר. כעת בונים בעשרות אלפים לחילונים אז אין עילה של אפליה וקיפוח
שלמה בן יוסף 7 Comment on "לעגן משפטית התחלת בניה בעוד כשנה של 3000 יח"ד ב 6-7 מקומות"

הבעיה: אין היצע חוץ מבית שמש והמחירים לא ירדו • הג'וב: למה הוא העדיף את משרד החינוך, והאם היום היה נוהג אחרת • ראשי ערים: אפשר לסגור את זה במסגרת הסכמי גג, בהם מקבלים ראשי הערים תופינים

צילום: Miriam Alster/Flash 90
כדי לדעת אם עוברים את בית המשפט צריך להיות במצב הזה. בעבר מצאו את הדרך לפסול מכרזים שחרדים השתתפו בהם אבל זה לא משהו שאי אפשר לסדר. כעת בונים בעשרות אלפים לחילונים אז אין עילה של אפליה וקיפוח
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן שר השיכון מאיר פרוש שוחח הערב עם יעקב גרודקה בתוכנית נלחמים על הבית והרחיב רבות בנושא מצוקת הדיור.

פרוש אומר כי "ראשי הערים החילוניות לא מטרידים אותי, לא נעשה נסיון אמיתי לשוחח איתם, אפשר לסגור את זה במסגרת הסכמי גג, בהם מקבלים ראשי הערים תופינים". ומה הפתרון? "הפתרון המיידי ביותר למצוקת הדיור החרדית, זה תכנון והתחלת בניה בעוד כשנה של 3000 יח"ד ב 6-7 מקומות, כאשר זה מעוגן משפטית. זה גם הדרישה שלנו מהממשלה".

פרוש סיפר בראיון על המענקים שחידש בביתר עילית ובמודיעין עילית כמו בית שמש ואלעד כאשר נכנס למשרד השיכון ב-96. "בתקופתי בנו 750 יח"ד בתל ציון" התגאה.

"מתי המחיר עולה" שאל פרוש "כשאין הציע וחייבים לקנות רק במקום אחד. גם אם נותנים לנו את כל בית שמש הקבלנים יודעים שהלקוח שבוי והוא לא יכול ללכת לשום מקום חוץ מבית שמש המחיר שם עולה. היום אין היצע לציבור החרדי" סיכם באכזבה.

אם היה מישהו חרדי במשרד השיכון היה יותר טוב?

במו"מ הקואליציוני הייתה הכרעה קשה סביב משרד החינוך מי יאייש את התפקיד. חברים שלי הציעו לי לוותר על התפקיד וללכת למשרד השיכון בו כבר הייתי. אמרתי להם: 'ללכת למשרד השיכון כדי להציע לאדם לקנות דירה במליון ש"ח לא צריך אותי'. אז לא ידענו מה הולכים לעשות ואמרנו שמה שכחלון ייתן למגזר הכללי – הוא צריך לתת לחרדים 10 אחוז. היום אם מישהו ייכנס לשם יש סיכוי שיוכלו לתת מענה כי ישלחו כמה אלפים להרבה ערים.

אז אין פתרונות?

יש פתרונות אבל הם לא ישמים. צריך קרקע מתאימה, עם תוכניות מותאמות. אין משהו מתוכנן לציבור החרדי. אנחנו ביקשנו בישיבה עם כחלון וגלנט שהמשרד יציע לנו 7 אתרים שבכל מקום יהיה 3000 יח"ד למגזר החרדי מעוגנים משפטית ואותם יתחילו לבנות בעוד שנה מה שאומר שעוד 3 שנים יהיו 20 אלף יח"ד לציבור החרדי.

אצל שרון שבנה בתחילת שנות ה-90 המון, החרדים בקשו דירות וקבלו בקרית גת כי היה מבחר. כך היה שבגין עלה לשלטון וקבלו בניינים אשדוד. היום אין את זה. אוחזים בתכנון ומקווים שיירשמו השנה וייכנסו בעוד 3 שנים.

לדעתך בית המשפט יאשר דירות לחרדים בלבד?

כדי לדעת אם עוברים את בית המשפט צריך להיות במצב הזה. בעבר מצאו את הדרך לפסול מכרזים שחרדים השתתפו בהם אבל זה לא משהו שאי אפשר לסדר. כעת בונים בעשרות אלפים לחילונים אז אין עילה של אפליה וקיפוח.

איך אפשר לכופף ראשי ערים שלא רוצים חרדים בעיר?

זה קל לדחוק את הבעיה ולהאשים את ראשי הערים. אני לא יודע מה סיכמו אותם ומה נתנו להם. זה לא שראשי הערים היה דחוף להם לקבל בעבר עולים, הם התרגלו לדבר עם בוכרים ומרוקאים, אבל המדינה נותנת מתנות וראשי הערים פותחים את העיניים ומקבלים הרבה תמורת עולים או חרדים.

בנודע למחקר שהוצג בועידת שלומי אמונים בו אמרו כי בעוד 14 שנה יצטרכו 2 ערים בשנה לציבור החרדי אמר פרוש: אני לא ידעתי שניקרא לאדמו"ר מויזניץ ונידרש להביא פתרונות, לפני ועידת שלומי אמונים אמרתי שהגידול בציבור החרדי ואי הפתרון זה הנושא שצריך לעורר.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    מבלבל את המוח! אנחנו יודעים מה צריך, אתה יודע מה צריך? אז לך תעבוד ותביא הישגים
    איזה הישגים בדיוק הבאת לציבור? חוץ מדיבורים מתחת לשפם מעל בימת הכנסת כלום!
    אין דיור ואין תקצוב לחינוך הכל סובב אחוזי אפס! אפס אחוזי תקצוב בחינוך ואפס אחוזי דיור לחרדים
    בא תשמע את הגננות נשות האברכים תרד קצת לציבור!
    אנחנו אומרים בכל לכל החברים בערלוי בשביל מה בחרנו בו? בשביל מה????? כל המוסדות נמצאים בקריסה כי אתה יושב רדום במגדל השן.

    1. נו ברור, כולם יודעים זה השיטה שלו – דמגוגיה, ביום שישי קראתי בהמבשר איך פרוש במליאת הכנסת אמר ש"לא בטוח שהמוכש"ר והפטור מקבלים 75%-55%"!
      מה זה לא בטוח? האם זו אמירה מקצועית?
      א. אם זה המצב (וכן, זה המצב והרבה הרבה יותר גרוע) אז האחריות נופלת עליו כאחד החכי"ם הותיקים וכמי שבשנים האחרונות ישב כבר
      פעמיים בסגנות משרד החינוך
      ב. שיבא עם נתונים (הרי הוא הכי נגיש) יפרט את כל הרכיבים שהחרדים לא מתוקצבים והחילונים כן, שיציג מה ערך השעה שמחשבים לחרדים
      לעומת החילונים, ואז יציג חשבון מאוד פשוט מה בטוח החרדים לא מקבלים ולא מה לא בטוח, לפי החשבון החרדים מקבלים פחות מ- 10%
      ואז, שיצא להילחם!!! בשביל זה הציבור שלח אותו! לא בשביל לעשות על הגב שלנו מוסדות וכסף!
      אבל לפרוש זה לא אכפת, הוא חושב שכל הציבור טיפש ואם יפיק הצגה בכנסת ויזיל דמעה (כשהכיסים שלו וגם של הנכדים שלו טפוחים
      מאוד) נדע להעריך את זה, שישכח מזה!!!!!!!!!!!

      1. פרוש פרסם בהמבשר על העלאת תקצוב הגננות החרדיות מ-12 ל-15 שנות ותק,
        נו, מישהו ראה אותו מעלה ברשת הגנים של המשפחה את שכר העובדות??

        עושק

    2. "בוא תשמע את הגננות"

      תקציב הגנים עלה תקציב הגננות נשאר,
      פורוש כבר אמר בשידור שהוא דואג למוסדות ולא לגננות, המזכירה שלו אמרה: אתם יכולים להתלונן בחשבות משרד החינוך, אבל אתם תהיו "מויסרים"..

      21,000 ש"ח תקציב חודשי לגן ילדים מוכר שאינו רשמי, מספיק בהחלט לכל ששכר הגנננות + עודף למנהלים

  2. 6

    זה לא רק פרוש זה כל הנציגים
    יש כאלה שעסוקים בסופגניות,
    ויש כאלה בהודעות יח"צ
    וכו'…

  3. 5

    יש את הר יונה! תסתערו! עתודות ל15 אלף יחידות!
    תפסיקו לבלבל את המוח!!!!

  4. 4

    השתגענו!! כל היום בית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש ובית שמש בית שמש בית שמש וענוד פעם בית שמש! חוץ מהרים וחולות ומאות אוטובוסים שמסיעים את כל העיר לעבודה וללימודים בירושליים לא מצאתי שם כלום!
    אל תהיו פריאריים תסתערו על עמנואל הר יונה וטבריה!!!

    לציבור הכללי יש צורך לגור בקירבת אזורי העסקים של גוש דן, אבל לציבור החרדי שכולם עובדים במינימום או עבודות כמו גננות או הוראה המיקום בכלל לא משנה!